Pages

måndag 11 januari 2010

Tillbaka till vardagen

Så var det måndag igen och nu börjar vardagen igen med allt vad det heter. Skola, jobb och dagis är väl de tre viktigaste delarna att hålla reda på i den här familjen. Sista terminen för mig, sen är jag klar. Ångest eller lycka? Det är nog lite av båda delarna.
Jag är glad att jag började läsa ett program efter att ha läst en termin med fristående kurs (sociologi a) eftersom man får ut en examen att visa upp. Det slår lite högre än kurser bara, tyvärr. Annars hade jag älskat att bara välja och vraka bland all kunskap som finns där ute! :]

Igår kväll sammansatte jag hela rapporten om finanskrisen och skickade in till vår lärare. Måste nog faktiskt säga att det blev en riktigt bra rapport med väldigt intressanta vinklar och analyser. Vi får väl hoppas att läraren håller med mig. ;]

På torsdag fyller Isadora 2 år och jag förstår inget alls. Det var ju inte länge sedan jag satt här vid datorn med en bebis på amningskudden och såriga bröstvårtor, eller? Tja, tydligen eftersom jag inte längre har såriga bröstvårtor och bebisen numera pratar och springer omkring som ett litet yrväder. Mycket märkligt!
Vi har kalas för släkten på lördag och snällaste Sanna (Robins lillebrors tjej) har lovat att komma hit på fredag och hjälpa till med bakning av tårtor. Hon är grymt duktig på att baka så det ska bli roligt att ha henne här. Sanna, om du läser, jag är så glad att du kommit in i våra liv! Isadora pratar om dig hela tiden och vi älskar att umgås med dig. :]

På söndag är det kalas med vänner, så att Isadora får träffa små vänner också, och stora med givetvis. ;]
Det ska bli så roligt!

Tänkte lägga upp lite bilder nu..


Köttfärssås runt hela munnen, men söt ändå. ;]


Vi såg Brotherhood på trettondagsafton. Martin Roos på gitarr! :D


Robin och Sanna var fina! :]


Jag kände mig också fin. :]


Mysa med moster, och den fina ballongen Izzie fick.


Anki, Sofia och Isadora.


anna_signatur

1 kommentar:

Elin sa...

Håller med dig, tiden går jättefort! Tyckte inte alls det var längesen vi hade våra promenader, och då var inte Isadora gammal inte! Men hon är en härlig unge! :)

Vi ses på söndag! Ska bli kul att träffas igen!

Kram kram! :)