Pages

fredag 19 februari 2010

Iz it friday?

Yes it is! Inte för att det gör någon större skillnad för mig. Jag har mer eller mindre ägnat en vecka i soffan framför teven med laptopen i knäet. Order av läkaren. ;]
Olyckligtvis har jag fått läskiga biverkningar från antibiotikan som är mindre trevliga om man säger som så. Tarmarna fungerar helt enkelt FÖR bra, haha. Äsch, det går över det med!

Tittar på Förlossningskliniken och ser små pyttebebisar födas. Häromdagen blev jag alldeles till mig och var tvungen att titta på Isadoras födelse. Inte för att man ser så mycket med tanke på hur hon kom ut. Det mesta man ser är ett stort skynke, ett plask av vatten och till sist ett rejält skrik. Ja, hon kunde det där med att skrika trots att hon kom tre veckor för tidigt. Eftersom hon höll på att komma redan i november, två månader för tidigt så gav de mig droger för att utveckla lungorna. Fungerade de? Oh ja! :P

Isadora var en vacker liten bebis, precis som hon är ett vackert barn nu. Hon hade massor med mörkt hår, plutmun och stora ögon. Enda skillnaden idag är väl att hon är blondin istället för brunett. :]

Visst blir jag sugen på ny bebis när jag ser på alla dessa söta pyttebebisar och minns tillbaka på tiden då Isadora bara sov, men samtidigt så har jag redan sagt till Robin att det inte blir något nytt barn under 2010. Det händer alldeles för mycket nytt och spännande för att ha tid eller ork att få en spädis. Robin är oerhört sugen på nytt barn, men jag tror att jag fått honom att inse att det inte blir något det här året. ;]
Det finns några anledningar som sagt -

Jag gör mitt ex-jobb i vår och tar examen till sommaren. Efter det har jag ingen aning om vad som händer. I mitt yrke finns det inte många jobb utan det gäller att kämpa. Dessutom vill jag ha jobb innan barn nummer två kommer. Det är dyrt med barn, det ska gudarna veta.

Isadora är bara två år och jag vill njuta av hennes första tid här i livet. Dessutom trotsar hon fortfarande så jag hade inte orkat med både trots och graviditet.

Graviditet ja. De flesta vet vid det här laget att vi inte hade lätt att få Isadora. Två fruktansvärda missfall som tog oerhört mycket på mitt psyke och sen mådde jag dessutom fruktansvärt under graviditeterna. Min kropp är inte riktigt gjord för att vara gravid tror jag. I 7 månader kräktes jag, och under hela graviditeten hade jag foglossning, svimningsattacker, krämpor och förvärkar. Inte direkt drömmen.. :P

Jag vill absolut ha syskon till Isadora, men inte just nu. Det kommer när det kommer. :]

Nu är det fredag, jag ser fram emot en helg med vilda 2-åringen, god mat och massor med kärlek. Jag ska laga till mitt speciella recept med kyckling-tortillas i kväll och i morgon ska jag göra en lätt vaniljpannacotta med vit choklad från Viktväktarnas receptbok. Jag älskar pannacotta! :D

På tal om recept från Viktväktarna så tänkte jag dela med mig av en jättegod dessert som är hur enkel som helst att göra.

Du behöver:
Hallon (går bra med frysta)
Banan
Päron
Ananas
Kiwi
Flytande honung
50 gram vit choklad

Skala och hacka frukterna, lägg i de i en ugnsfast form. Ringla honung över frukterna, riv vit choklad över allt. In i ugnen på 250 grader i drygt 5 minuter. Klart!

anna_signatur

3 kommentarer:

Lilian sa...

helo! hoppas ni får en mysig helg! hörde att Robin fått jobb som fotograf. kul! :)

Pethra sa...

Tänkte bara tipsa om att det finns superbra piller på apoteket mot magproblemen som kommer med antibiotika. Nu minns jag inte namnet.. suck. =) Men jag äter dem själv och för första gången har inte min mage pajat pga antibiotikan. Det är ett naturläkemedel, en vit liten förpackning..

daggdroppe sa...

Den här efterrätten heter Gino och är verkligen jättegod!!