Pages

onsdag 24 februari 2010

Ledsen

I förmiddags så bröt rena helvetet ut här hemma. Eller ja, utanför dörren för att vara korrekt. Det visade sig att fläkten på taket hade gått sönder på grund av de stora skillnaderna i temperaturen senaste veckan, vilket innebar att taket inte pallade trycket och släppte igenom massor med vatten. I korridoren utanför oss var det massor med vatten, stora pölar. Det droppade från taket och flera plattor i taket brakade rakt ner - livsfarligt! Tänkte inte så mycket mer förrän Robin sa "undrar om det är likadant i förrådet". Vi har ju ett stort förråd (säkert runt 13 kvadrat) på samma våningsplan som vi bor på (högst upp). Jag tog nycklar och öppnade...
Synen som mötte mig var inte nådig. Jag skrek rätt ut till Robin som var inne i lägenheten. Rena rama poolen hade samlats där inne och taket höll på att ge vika på sina ställen.

Det var bara till att springa in i ösregnet och dra ut allt som fanns där inne, vilket inte var så lite. :[ Jag kan säga som så att cirka 80% av allt som fanns där inne var totalt genomdränkt! Böcker för tusentals kronor helt förstörda bland annat. Men det materiella är inte det värsta som alla vet. Vi har ju givetvis hemförsäkring som vi bör få ersättning från. Nej, det värsta är alla minnen som förstörts. Brev jag har sparat sedan jag var 15 år var helt förstörda, man ser inte en bokstav. Det gör ont i hjärtat! :[

En sak lyckades vi rädda som hade gjort ännu mer ont i hjärtat - pärmen med vigselbevis, våra löften, telegram och grattis-kort. Hade allt det förstörts vet jag inte vad jag hade gjort. Usch!

Har tagit massor med foton på hur det ser ut, för säkerhets skull. Man måste ju dokumentera allt numera. Så vill ni se vår olycka? Här har ni den.






anna_signatur

6 kommentarer:

Karin sa...

Åh men fy sjutton. Ser inte alls kul ut! Synd att ni inte har förråd i källaren som de flesta av oss andra i huset! Vi har som tur är inget viktigt alls i förrådet (vad jag kan komma på), men jag vet inte vart jag skulle ta mig till om det hände oss!

Vill ni så kan ni få låna lite förrådsplats av oss (vi kan nog röja ihop oss lite, vi ska ju ändå börja flyttpacka snart) så slipper Isadora ha massa saker i sitt rum!

Kram!

Carin sa...

Jag tycker så fruktansvärt synd om er.. Stor kram

Camilla sa...

Men herregud! Har taket gett vika? Kan det hända i lägenheten med? Och alla saker... Usch vad trist för er. Kram!

Anonym sa...

ni bor ju i nyfors hallå...

Ewa sa...

Lider med er. Det är bra med försäkringar, men det finns många saker som aldrig kan mätas i pengar.

Denise sa...

Satan va tråkigt! Hoppas hyresvärdarna hjälper er på ngt sätt, nytt förråd, hjälp med torkningen och självklart hyresreduktion!!! Se bara till att ta kort på allt inann ni slänger det så ni får ut ALLT på försäkringen.

Vilket jobb ni har framför er. Så förbaskat tråkigt. Och breven...

Sänder ut moraliskt stöd från Uppsala, men jag vet att det är en klen tröst!