Pages

söndag 28 februari 2010

Lite om allt

Först och främst undrar jag hur människor tänker när de skriver kommentarer om min dotter som förknippas med sex? Det är bara sjukt och kommer givetvis aldrig att publiceras.

Konserten med kent i fredags var fantastisk! Hörde av rätt många att första konserten var en besvikelse men det kan jag lova att vi inte kände med vår. Jag har nog alltid känt att jag inte vill gå på "första" konserten för då har inte bandet blivit varma i kläderna så att säga.
De körde en del gammalt och givetvis en hel del nytt men det var tryck hela tiden och fullsatt inne på Annexet. Vi körde pensionärsgrej och stod uppe på balkongen. Bättre ljud, syn och intryck enligt mig! Skulle aldrig orka med att stå längst fram och knuffas med massa 16-åringar, aldrig! Roligt för de i min ålder som orkar, men jag känner mig liksom klar med den grejen.

Igår var vi på två kalas. Först Axels 2-årskalas som var jättetrevlig och hur rolig som helst. Isadora fick leka av sig och åkte rutschkana säkert 50 gånger. Jag tror att Axel blev nöjd över två av tre presenter. Den tredje var mest för mamma Pethra och pappa Axels skull. :]
Vi köpte en box som innehöll olika fingerfärger, ett förkläde och svampar i olika former, en pyjamas med bilar på (Axel är bilfanatiker redan vid 2 års ålder, haha) sen scrappade jag ihop en tavla/stort kort med foton och stansar. Experimenterade lite och det blev kalasfint! :]

Direkt efter Axels kalas åkte vi ut till Torshälla för att fira Robins farmor som fyllde 75 år. Hela släkten åt på ett jättefint ställe där servitriserna blev väldigt förtjusta i Isadora så hon fick gå in i köket och ha rundtur. Dessutom bjöd de henne på middagen! Hur bra och fint som helst. :]

Idag bestämde vi oss för en annan sak. Vi har gått i valet och kvalet mellan att köpa en diskmaskin eller en systemkamera. Efter att ha velat i flera månader, tittat runt och insett att vi inte skulle få plats med en diskmaskin i köket så blev det till sist en systemkamera!
Beslutet föll nog redan i fredags när El-gigantens reklamblad kom. De hade en jättefin Sony DSLR-A230 med ett 18-55mm objektiv för endast 2990 kronor. Billigare än så kommer man nog inte gällande systemkamera. Med två års garanti, 4 gb minne samt en schysst kameraväska så gick kalaset på 3900 kronor. Garantin gäller även om Isadora tar sönder kameran!! ;D

Vi har testat kameran lite och titta vilka fantastiska bilder man tar!










anna_signatur

2 kommentarer:

pethra sa...

Tro det eller ej, men han gillade verkligen pyjamasen! Idag ville han prompt ha tröjan på sig hela dagen. Att det var en pyjamas tyckte han kvittade. Så så blev det, haha. Tack för igår!

Hogrelius sa...

OJ vilka bra bilder det blev,jätteskärpa bla.