Pages

tisdag 2 februari 2010

Mammighet.

Isadora har aldrig varit mammas tjej direkt. Så är det, och jag har väl inte direkt tänkt så mycket om det. Ofta när jag pratat med andra föräldrar så har det visat sig att döttrar är mer pappas tjej medan söner ofta blir mammas pojke. Nu generaliserar jag, och givetvis finns det undantag!
De senaste två dagarna har det dock ändrats. Isadora har klängt på mig så fort tillfälle getts och när hon velat något så duger inte pappa, utan det är "mamma mamma MAMMA!!" som gällt. De få gånger jag längtat efter mammighet har nu fått sig en törn kan jag säga. ;]
Jisses vad trött jag är! Det har räckt att jag satt mig vid datorn två minuter så har flickebarnet kommit och sett surmulen ut. Har jag sagt "kan inte pappa hjälpa dig?" har hon sneglat mot Robin i 5 sekunder och sedan klättrat upp i mitt knä. Åh, älskade lilla solstråle!
Att kärleken till ens barn är för evigt och starkare än något annat är sanning utan utan modifikation, men visst tusan kan jag som förälder ärligt säga att vissa dagar är mer påfrestande än andra.

När jag lämnade Isadora på dagis idag var jag tvungen att följa med henne in på avdelningen och sitta med henne i soffan en stund. Hon sög lite lätt på tummen och pillade mig i håret 5 minuter innan hon till sist bestämde sig för att det var okej att mamma gick. Tack och lov har vi fantastisk personal på vår avdelning (underbara Blåmesen!) som inte tycker att det är besvärligt. Kan inte nog påpeka hur glada och tacksamma vi är som hamnade på en sådan fin avdelning. På väg till dagis pratade Isadora konstant om hur mycket hon tyckte om Piiiia, Eeeeda (Eva) och Anne. Det känns som en stor lättnad att veta att ens barn trivs så väl. Jag kan starkt rekommendera alla föräldrar i Eskilstuna att söka till Källgatans förskola. Ni kommer inte ångra er! :]

Nu ska jag hoppa lite på studsmattan innan det är dags för frukost. I eftermiddag blir det plugg för hela slanten!

anna_signatur

Inga kommentarer: