Pages

fredag 26 februari 2010

Suck och stön

En snubbe från försäkringsbolaget vi har hemförsäkring hos (Länsförsäkringar) var här igår, och jag kan säga som såhär: varför har man ens hemförsäkring?
Killen var här i 5 minuter, var totalt osympatisk och ville inte ens titta på bilderna av hur det såg ut med allt vatten. Han mer eller mindre sa att det inte skulle bli några pengar trots massor av saker som förstörts. Känns ju jävligt kul.. :[
Funderar starkt på att skriva ett klagobrev till huvudkontoret och säga upp vår försäkring hos dom på grund av agentens uppförande.
Vilket bolag har ni er hemförsäkring hos?

Något roligare nu!
I kväll bär det av till Stockholm för att se kent. Ska bli oerhört roligt och härligt att se de igen, och dessutom komma ut lite! Känns som att jag suttit instängd här hemma i en månad på grund av sjukdomar och annat trubbel. Isadora ska få vara hos farmor och farfar och bli bortskämd med massa kärlek. :]

På tal om farmor och farfar så var de i Ullared i helgen som gick! Igår fick vi en påse med saker vi "beställt" och OJ, vilka fina somriga kläder Isadora har fått! Bland annat en supersöt klänning som jag längtar att få se på lilla trollet.

För övrigt har vi nog bestämt oss för säng nummer 3, fast den ska vara röd istället för furu.


Denise, du hade alldeles rätt i din kommentar. Isadora kanske blir värsta pojkflickan som avskyr rosa (jag är ju inget fan av rosa heller utan det var mer att första sängen var ascoolt designad, nästan som ur en serieteckning), och då skulle ju inte den första sängen vara så passande.
Kritter, som den här röda sängen heter, är en "vanlig" säng som är 160 cm lång så Isadora kommer kunna ha den ett bra tag. Känns också som en smart lösning! Plus att den har en skyddsbräda på sidan så hon inte ramlar ur sängen. ;]

Nehepp, ha en riktigt skön helg allesammans!
anna_signatur

6 kommentarer:

Elin sa...

Men vilka puckon! Är det inte det man har hemförsäkring till?
Vi har länsförsäkringar eller vad det heter, har inte så stor koll! :)

Söt säng! :D Hoppas ni får det superduper kul ikväll!

KRAMAR!

Emelie sa...

Jättefin säng!!!
Alltså - vi har med Länsförsäkringar och det är ju sådant man bävar för - det som du skriver. Tycker det låter helt sanslöst sjukt tråkigt. Är det för att det förvarats just i ett förråd eller? Fattar inte varför man inte skulle få ersättning, låter sjukt!
KRAM!!!

Hogrelius sa...

Bra val för framtiden !!

Camillasnyahem sa...

Men va, får ni INGENTING? Jag tycker du ska ringa och skriva brev, det brukar löna sig. Och sen byta försäkringsbolag...

Jag var på kent igår och blev så besviken! De spelade bara låtar från de senaste skivorna (förutom två "gamla", OWC var asskön att höra) och ljudet var kasst, Martin visste typ inte vad han sysslade med (kanske han ska hålla sig till bas, jaaaa) och det blev bara kasst. Största besvikelsen var att de hoppade över 747 helt, hur kan man göra så liksom? Efter alla kentkonserter man sett har man rätt att klaga lite när gu´bbarna pajar allt som de gör så bra. SUCK. Hoppas er konsert blir bättre! Kram. :)

Carin sa...

Vi har i princip allt försäkrat hos Länsförsäkringar (hus, bilar, djur + oss själva) och det har aldrig varit några problem. Konstigt att dom blivit så jävla tvära. Skriv till dom och säg att du vill att det ska komma dit en annan besiktningsmänniska, du har ju trots allt betalat för att få hjälp av dom. :)

Empan Pikner sa...

747 var längesedan de spelade på Konsert tycker jag...

Jag hade Folksam innan jag köpte lägenhet och fick byta till bostadsrättsförsäkring. Fanns på Folksam också men jag valde en billigare hos min bank, smidigt också.

Men Folksam var också lite knepiga, de var alltid lätt att kontakta dom och allt sånt. Men när jag sa upp den sa dom bara Okej det fixar vi.

Efter ett halvår såg jag att de fortfarande drog pengar. När jag ringde upp förklarade dom att man inte kan säga upp den mitt i ett år. Utan måste betala året ut :S Helt stört. Hade ju inte ens en hyreslägenhet att försäkra.

Om ni åker till IKEA nån dag kanske ni kan höra av er, jag är ju i Vässan =) Kan hjälpa till med barn och bära eller nåt.