Pages

måndag 22 mars 2010

Aktiv helg

Det har verkligen varit en aktiv helg. Hade behövt semester ;]

Jag låg med feber fram till fredagskvällen, var inte helt pigg på lördagen men körde ut Isadora till farmor&farfar och stannade där en stund. Sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning inför kvällen. Vi var alltså inbjudna på releasefest för Tikkle Me som släppt sin platta. Den är grymt bra!
Satte på mig schysst make-up och snygga kläder, sen begav vi oss till Raw där allt skulle hållas. Var där med några klasskamrater också - superkul!

Vi fick något fruktansvärt god mat som jag skulle kunnat äta mig tjock på, haha. :D Tikkle Me uppträdde två gånger och DAMN! vad bra det lät. Jag är lyrisk, haha. Ni som har Spotify kan leta upp bandet där. Tror det finns två låtar med Tikkle Me uppe där, men det kommer att komma fler nu när plattan släpps.

Roligast på kvällen var när en pojke skulle ragga på mig. Han var född 1990! Förstår ni, 1990? Det är ju.. typ ett barn för mig. Haha! Robins lillebror är född då!
Han ville först få mig att gå till McBeth med honom för hans farbrors kusin eller nåt skulle spela. Öhh, något sånt iaf. Sen började han fråga ut mig om killarna som satt med oss. Den ena var Mathias som gått samma kurs med mig, och den andra var ju Robin. När jag sa att jag var gift trillade stackarns haka ned till bordet. När jag sedan sa att jag dessutom hade barn trillade hakan ner ännu ett steg. Till sist frågade han mig hur gammal jag är. "Fyller 28 i höst" sa jag. Då var hans haka nere på golvet. Haha!! Så jäkla roligt. Tre sekunder senare hade han stuckit.

Igår sov vi till 10 typ. Passade sen på att städa innan Isadora kom hem vid 11. Busade och myste med henne innan vi fick fint besök av Denise med lilla Charlotta. De stannade här några timmar och lekte, fikade och hade jättetrevligt. Isadora hade inte sovit middag så när klockan var 18 ville hon ha välling. Hon var dock på sitt värsta hemskaste tröttaste humör och skrek, skrek, skrek. Robin försökte lägga henne vid 18:40 men det gick inte. Jag tog över, satte mig med skrikhalsen i fåtöljen och började vagga fram och tillbaka samtidigt som jag viskande upprepade "mamma älskar dig, pappa älskar dig". 18:50 låg hon i sängen och sov som en stock. :P
Första kvällen på två-tre veckor som hon somnar i normal tid. HÄRLIGT!

Lite bilder från fina besöket:



1 kommentar:

Vakaren sa...

Isadora blir bara sötare och sötare:-)