Pages

onsdag 17 mars 2010

Sjuker igen

Det här börjar bli smått larvigt, men nu är jag sjuk igen med en temperatur på 38.5. Kände igår när jag satt i skolan att något var på gång, och mycket riktigt så gick kroppen i baklås framåt kvällen. Kunde knappt ta mig ur soffan! I natt fick jag drygt 2 timmars svettig sömn och mardrömmar som var fruktansvärda. Var kommer all sjuka från?

På tisdag ska jag till vårdcentralen för en ordentlig genomgång med blodprover. Något måste de ju hitta?! Det är inte normalt att vara sjuk så ofta jag varit sedan i höstas. Att det är något fel på min ämnesomsättning är jag redan helt säker på, men jag lär ju sakna något mer, typ järn. När jag var vegetarian (var det i 4 år) led jag av en ordentlig järnbrist men när jag började äta kött igen så tog sig det. När jag var gravid med Isadora så låg järnhalten bra till och jag behövde inte äta medicin. Kan vara B12-brist för mina ben har väldigt lätt för att börja krampa, och jag har hört att B12 hjälper mot det. Vi får se helt enkelt!

Isadora fick nya stövlar av farmor igår och var sååå mallig över de! När hon skulle dricka välling i soffan vägrade hon ta av sig stövlarna så de fick vara på. Haha, tokunge! Det är fodrade gummistövlar så nu kan hon hoppa i snöplasket som kommit till Eskilstuna. Solen skiner var och varannan dag vilket är underbart men då kommer all blask också. Mindre kul.

Oh well, nu ska jag fortsätta vara nedbäddad i soffan med pyjamas och glass.

3 kommentarer:

Smilla sa...

Jag noterade en kommentar om Eskilstuna i Magdalenas blogg och hittade hit. Här ser jag att du studerar till journalist och blir väldigt nyfiken. Var läser du då? Jag läser själv en distansutbildning i reportageskrivande. Det finns inga journalistutbildningar här va? *hoppas att jag har fel*.
/Smilla

pethra sa...

hoppas doktorerna hittar något! känns dock som att halva sverige legat däckade senaste halvåret, hehe. men det är trist när det blir så ofta. vad har du för fel på ämnesomsättningen?

Miia sa...

men ohhh din stackare!
Nu får det vara över med sjukor!

Tack för all peppning med rökandet,du om någon har varit här där jag är idag,och du har överlevt och mycket därtill =)

Jag kommer liksom du gjorde,ha ett alkoholstopp på en månad till att börja med.
Röka och dricka går hand i hand för mig.
Hoppas jag klarar det!

Du kan väl än idag bli sugen imellanåt?
De flesta säger det,hoppas bara suget då,inte känns som nu =)

Krya på dig!!!
Kram