Pages

lördag 10 april 2010

Äntligen

Idag kunde vi flytta tillbaka alla saker till förrådet. Det skulle bara ha tagit en månad, men det blev längre än så. Skönt att äntligen ha en riktig lägenhet igen! Idag har vi bara ägnat dagen åt att få rent och fint här hemma, och förutom disk i köket så ser det riktigt fin ut. Det betyder att jag också mår bättre i huvudet. Kaos hemma = kaos i huvudet.

Vi började med Isadoras rum eftersom det var där mest grejer fick stå. Passade även på att möblera om lite så att hennes garderob skulle få plats. Sen vi köpte den riktiga sängen till henne har garderoben stått ute i hallen vilket blivit lätt klaustrofobiskt. Men nu är den plats i hennes rum och det blev jättefint där inne! Bilder kommer sen. :]

Ex-jobbet går framåt. Vi är väldigt effektiva i vårt arbete och det känns kanon. Det känns fortfarande väldigt överväldigande men inte så att det känns omöjligt. Tvärtom, det känns bra! Väldigt bra.

Robin är inne och försöker natta Isadora. Klockan närmar sig halv nio på kvällen och hon vägrar fortfarande somna i normal tid. Det är rätt så påfrestande men det finns inte så mycket att göra. Hon vaknade vid 5:15 i morse och vägrade somna om, så det har varit en lång dag. Hon slocknade som ett ljud vid lunch och fick sova 45 minuter. Sen har det varit fullt ös medvetslös! Den som ändå hade hennes energi..

Angående din kommentar, Denise. Ja, du har alldeles rätt! Brist på vitamin B12 kan leda till depression, sömnlöshet, rastlöshet etc. Allt det som jag upplevt på senare tid! Långsiktigt är detta som sagt farligt, eftersom bristen på B12 kan leda till nervskador i hjärnan. Känns inte helt roligt att veta, så jag ser fram emot att få börja med mediciner. Även om sprutor ingår.. brr.

När Isadora somnat ska vi hylla Twin Peaks 20-årsjubileum med att se pilotavsnittet. Det blir väl min femte gång jag ser det, men jag slutar aldrig älska den serien. I mitt tycke är Twin Peaks bästaste serien genom tiderna. Tur för mig så håller Robin med. ;]

Ha en fortsatt trevlig lördag!

1 kommentar:

Carin sa...

De dödar ungarna för att det inte finns plats för dem i djurparken och ingen annan har plats heller. Det är helt sjukt. Jag blir så himla arg. Det finns faktiskt sätt att se till så att det inte blir några ungar men de säger bara att björnarna ska få leva så naturligt som möjligt.

Det som gör mig mest förbannad är att de, varje år, visar upp björnarna för pressen, har en tävling där folk ska komma med namnförslag, de har webkamera i idet så att man kan sitta och titta på björnungarna när de busar osv.. Allt för att locka besökare, för att sen ha ihjäl stackarna.. Jag är så glad över att en lokaltidning inte ens kommer att delta i pressvisningen på tisdag.