Pages

onsdag 7 april 2010

Elefantmannen

Eller elefantkvinnan ska man kanske skriva.

Har kommit hem från tandläkaren nu och är fortfarande bedövad i halva ansiktet och halva tungan, vilket känns besvärligt. Man kommer ner på barnstadiet igen med dräggel. ;]

Jag kom till världens bästa tandläkare!!
Det första som hände var att han hörde min skånska och gav mig ett jätteleende - han var också skåning! Yäy. :D
Han drog massa skåneskämt som Emilia och tandhygienisten inte förstod, haha.
Sen berättade jag om min allvarliga tandläkarskräck som han tog på allvar och verkligen blev pedagogisk. Han gick igenom precis minsta lilla sak han skulle göra, prata lugnt med mig och tog pauser mellan borrandet.

Mitt ingrepp kommer ske i två etapper. Idag lade han i en provosorisk fyllning som han i maj kommer att ta hand om mer. Hålet hade gått rätt så långt ner och snuddade vid en nerv men han lyckades undvika en rotfyllning, tack gode gud!

Priset idag blev inte alls så dyrt. Jag hade pengar innestående från Försäkringskassan (fram till man är 29 får man 300 kr i tandvårdsrabatt per år men man får max ha två års innestående) så allt som allt betalade jag 106 kronor. Schysst! Jag som väntat mig flera tusen. :P
Vi får se vad nästa besök kommer att gå på dock. Det är lite mer som ska göras då!

Underbara, fantastiska Emilia som jag skriver mitt examensarbete med följde med mig och satt inne hos mig och höll mig i handen hela besöket. Hon stod ut med att jag grät som ett barn, krossade hennes hand och gick som ett drägglande monster hela vägen hem med mig. Snälla, fina hon!

1 kommentar:

Lilian via mobilen sa...

Se till att du försöker få honom som din ordinarie tandläkare om du trivdes med honom. Så börjar du gå till tandläkaren 1 gång om året sen. :)