Pages

tisdag 13 april 2010

Life is good

Känner mig hyggligt utvilad idag, vilket är underbart! Vet egentligen inte varför, för jag har sovit som en kratta i natt också precis som de senaste veckorna. Men det är bara att tacka och ta emot! Kanske har kommit in i andra andningen. ;]

Sitter på högskolan med Emilia och jobbar med ex-jobbet. Det känns så himla bra! Vi arbetar på i god fart och håller oss till vårt schema. Idag ska vi läsa litteratur, gå till en av hyresägarna och maila en gammal kvarterspolis för att boka tid med honom för en intervju. Igår skrev vi rapport, gjorde eftermiddagsobservation och kopierade ett papper som vi sedan delade ut i de två trappuppgångar vi valt ut. Hann dessutom med att slinga håret! Blev fint. :]

Jag har låtit håret vila i flera månader vilket gett mig en härlig utväxt men även en lyster och friskhet som inte synts på ett tag. Ska gå och klippa mig den här månaden också, men är rädd för att frisören kommer hugga av för mycket på längden. Av nån anledning skiter de i att jag säger 3 cm och tar 7-8 istället. Väldigt jobbigt! (I-landbekymmer, jag vet)

Isadora var på sitt allra mysigaste humör i morse, vilket säkert har bidragit till mitt goda humör idag. Hon ville kramas hela tiden, bli buren och busad med. Satt i mitt knä och virade sina små fingrar runt mitt hår medan jag höll min hand på hennes bröst och kände hennes fantastiska hjärtslag. Det tickar på snabbt där inne, och ibland är jag rädd att hennes hjärta är på väg ut ur bröstkorgen, men barns hjärtan tickar fortare än vuxna. Jag är lite hönsmammig av mig, jag erkänner. ;]

På tal om hönsmamma så åker vi till mamma nästa helg! Ska bli underbart att bli lite bortskämd, men om jag känner min mor rätt så är det främst Isadora som kommer skämmas bort, haha. ;]
Oh well, vi fick välja mat och det blir italienskt! Pannacotta till efterrätt är beställt också, mums mums. Min mamma lagar fantastiskt god mat!

Nu ska jag fortsätta med arbetet. Tjipp så länge!

Inga kommentarer: