Pages

söndag 25 april 2010

Mysig helg

Vi åkte till Värmland, närmare bestämt Deje, igår för att ha myspys med min mamma och hennes man Tim. Var på tok för länge sedan vi sågs (som alltid) och det blev två dagar fyllda med glädjeskratt, kramar, bus och annat som hör till familjen. Isadora var totalt besatt av mormor! Varken jag eller Robin skulle hjälpa henne med något. Det var bara "mojmoj, mojmoj, moooomooooj". Sötunge! :D
Hon slocknade som ett ljus vid 19 i går för första gången på två månader. Tar på krafterna att åka bil 3 timmar, inte sova lunch och sen busa för fullt. :D
Kan lova att mormor var överlycklig över Isadoras besatthet, haha. Hon hade köpt en växa-säng som hon målat sina barnbarns namn och födelsedata på samt några ord som hörde till min egen barndom. :]

Idag när vi skulle åka hem så började både mamma och Isadora gråta. Ingen av de ville säga hejdå och det gör ont i hjärtat. :[ Isadora pratade om mojmoj på vägen hem och om pippin. Pippin är en uppstoppad fågel som min mamma och Tim har i hallen. Jag tycker den är läskig (gillar inte uppstoppade djur) men Isadora var väldigt fascinerad av den och babblade om den på vägen hem.

Stannade till på Maxi i Eskilstuna och storhandlade så nu är frysen full med mat igen! Love it.

1 kommentar:

Elin sa...

Låter verkligen som ni har haft en underbar helg! :) Tråkigt bara att ni ska bo så långt ifrån varandra.