Pages

torsdag 8 april 2010

Slutkörd

Herrejissesmingud vad slut i kropp och knopp jag är idag! Det kommer bli en del skolsnack närmsta tiden, så ni vet.

Ex-jobbet pågår i 10 veckor och ska alltså vara inlämnat i slutet av maj. Vi går upp och ska opponera i början av juni så det är en hektisk tid vi har framför oss, jag och Emilia.

Idag har jag utan att överdriva halvt sprungit och gått ungefär 1,5 mil fram och tillbaka mellan olika ställen. Högskolans tre olika byggnader, till stan, hem till Emilia, till ICA, till mig, till olika fastigheter etc. Har haft handledarmöte idag och det är så himla positivt! Vi har fått en fantastisk handledare som är hård och tuff, men jäkligt skarp och hjälper oss och dessutom kommer med uppmuntrande ord. Hon tycker att vi ligger bra till och har kommit långt redan, vilket känns väldigt lugnande.

Att bli klar med ett stort ex-jobb på 10 veckor är stressigt och nervöst. Helst hade vi velat ha 20 veckor. ;]
Men vi har det så himla roligt tillsammans, och arbetar effektivt! Perfekt blandning. Vi kompletterar varandra helt enkelt.

Jag kanske ska berätta vad det är jag ska göra?
Vi har valt ut två stycken trapphus här på Nyforsgatan (två olika hyresvärdar också) och min uppgift är att gå igenom det informationsmaterial som hyresvärden sätter upp i trapphuset. Fungerar det, är det läsvärt/läsbast/läsligt?
Jag ska efter analys ta fram nya förslag. Just nu är det massor med teorier och kvantitativa samt kvalitativa saker som vi går igenom. Massor att göra med andra ord!

I morse vid 5 kom Isadora in till oss och lade sig mellan oss. Vanligtvis vill hon bara busa men hon somnade faktiskt! Tyvärr kunde inte jag somna. :P
Jag har aldrig haft förmågan att kunna slappna av de få gånger Isadora somnat med oss, och morgonen var inget undantag. Vid 6:15 vaknade Isadora och ville upp så då gick Robin ut med henne så jag fick försöka vila till 7:30. Skulle till vårdcentralen och ta fler prover...

Jag har, som många vet, varit sjuk väldigt ofta de senaste månaderna. När en förkylning gått över så har en ny varit på inkommande. Jag tog mig i kragen och gick till läkaren för några veckor sedan. Resultatet visade på vitamin B12-brist, vilket kort och gott betyder dåligt blod. Man ska ha värde mellan 200-700, och mina värden låg på drygt 100. Inte bra!
Långsiktigt kan det leda till nervskador i hjärnan.
Vi får se vad de nya proverna säger och hur vi ska gå vidare efteråt. Antagligen kommer jag att få injektioner och tabletter.

Men nu ska jag iaf lägga mig och sova. Bjussar på en bild på sötnosen. ;]


Fina underbara tjejen...

3 kommentarer:

Elin sa...

Det låter som ett spännande ex-jobb! :) Heja Anna!

Hoppas det går bra hos läkaren!

Kram på fina familjen!

pethra sa...

fin bild. :) förstår dig, stress har fått en ny innebörd..

fick du svar på sköldkörtelproblemen också? kram!

Denise sa...

b12-brist kan väl leda till depression också?