Pages

onsdag 5 maj 2010

Vad hände?

Jag har ingen bebis längre. Det har jag iofs vetat ett tag, men ignorerat känslan. Igår fick jag det verkligen uppslängt i ansiktet, fast på ett bra sätt. Isadora är så mogen och stor att hon inte längre ska vara på småbarnsavdelningen på dagis. Innan sommaren ska hon skolas in på avdelningen bredvid, med de lite större barnen. Hon får sällskap av en annan flicka, så hon blir inte helt ensam tack och lov. Dessutom känner hon fröknarna väl på den andra sidan eftersom de brukar vara där när vanliga avdelningen har veckomöten.

Det känns märkligt, väldigt märkligt.
Vad hände med min lilla tjej?
Nyss var hon pytteliten och kunde inte prata. Nu ligger hon före i tal och pratar som en treåring. Vad hände? Min stora lilla tjej, vad du växer. Mamma hinner inte med!

3 kommentarer:

Carin sa...

Bah! Vad hände? Jag kommer ihåg när hon var en liten fis. <3

Äääälin sa...

Oj stora tjejen! :) Det är väl både roligt och skrämmande att ens barn växer upp så fort! :) Men kul att höra att hon är så mogen och duktigt för sin ålder.

Carin sa...

Håller med kommentaren här ovan, det måste ju vara både roligt och skrämmande att ens barn växer så fort. Tycker det var alldeles nyss ni fick henne. :)