Pages

måndag 31 januari 2011

21 - Ett annat ögonblick

Alla vara gift är inte alltid en dans på rosor, det ska gudarna veta. Det är upp och ner ibland och när man går igenom traumatiska upplevelser tillsammans så ger det spänningar i ens förhållande. Jag och Robin har spenderat fem år tillsammans. Fem år som har gått både väldigt snabbt och väldigt långsamt. Vissa dagar tar vi säkert varandra för givet även om vi försöker att ta hand och vårda vår kärlek. Men visst är det krångligt ibland, speciellt när man har en treåring som tar väldigt mycket plats.

Men så igår, för ett endaste ögonblick.. minns inte själva tillfället men jag tittade på Robin och bara insåg att den här mannen är mitt öde. Jag kommer att leva med honom resten av mitt liv, precis som svanarna som aldrig lämnar varandra.
Vi må ha våra upp och nedgångar, men i slutänden är jag helt säker på att han är den som ger mig all stabilitet och trygghet som jag behöver. Det där ögonblicket av klarhet kom lite som en blixt från ovan. Ett underbart ögonblick!

Inga kommentarer: