Pages

lördag 5 februari 2011

23 - Det här får mig att må bättre

När jag är på riktigt dåligt humör så finns det bara en sak att göra - låta mig vara. Robin får jättegärna krama mig, hålla om mig och säga hur bra jag är (han är jätteduktig på att boosta mitt självförtroende!) men faktum är att om jag bara får sitta i soffan och glo på något dåligt tv-program så ordnar sig saker av sig självt. Jag behöver mest bara få låta saker som är jobbiga rinna av mig!

En annan sak som alltid fungerar är att ta ett bad. Jag fullkomligt älskar att bada, även om det blivit mindre av det sedan jag blev mamma. Tiden räcker helt enkelt inte till! Men att få bada i stillsamhet med skön musik i bakgrunden, lite olja eller badsalt samt en bra bok eller en skvallertidning - det gör under! :]

Har jag bråkat med Isadora så finns det bara en sak som hjälper - att hon kryper upp i min famn och säger att hon älskar mig. Det är den allra bästa medicinen!

Inga kommentarer: