Pages

måndag 7 februari 2011

25 - En första

När jag var yngre hade jag en förmåga att träffa killar som bodde långt ifrån mig. Min första pojkvän bodde i Stockholm, den första jag förlovade mig med bodde i Göteborg osv..
Kan alltså inte direkt påstå att jag "dejtat" eftersom det oftast innebar att vi träffades flera dagar i stöten. Men jag kommer väl ihåg min första dejt med L. Han som skulle komma att bli min pojkvän under fyra och ett halvt år.

Vi var kompisar i flera månader, pratade via ICQ (minns ni det?) var och varannan kväll/natt. Han bodde i Kristianstad och vi hade gemensamma vänner (det var så vi blev vänner) så vi hade setts ett par gånger under fester och under ett snabbt cafébesök när han var i Malmö. Det är drygt tio mil mellan Malmö och Kristianstad för övrigt.

Iaf så var jag 19 år och mådde periodvis väldigt dåligt. Han hade bekymmer med tjejen han träffade och visste inte riktigt hur han skulle göra, så vi gav varandra bra och dåliga råd via ICQ. :P
En kväll när jag mådde riktigt dåligt så sa han att han tyckte jag skulle komma upp till Kristianstad dagen efter. Jag skippade skolan och åkte dit. Både han och jag var nervösa och det hela slutade med kärlek. Steget mellan vänskap och kärlek var väldigt kort visade det sig. :]

Så det var min första dejt med L, och drygt tre månader senare hade han flyttat till Malmö. Igår var det tio år sedan den dejten som började med vänskap, fortsatte med samboskap och förlovning och slutade med att jag var riktigt idiotisk. Han är en fantastisk människa med sambo och en jättesöt dotter så det har gått väldigt bra för honom.

Tio år. Herrejisses.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Åh, tänk tio år sedan. Jag minns men minnena bleknar mer och mer, vissa händelser kommer jag ihåg mer än andra men jag har väldigt lätt för att glömma tyvärr. Kul hade vi!!!
Men hallå - stuvade makaroner alltså ;-):
http://www.kungsornen.se/recept/pasta/makaroner/?rid=865
Måste vara Kungsörnens GAMMALDAGS idealmakaroner. Själv brukar jag ha fet-mjölk (3%) och ersätta typ ½dl med lite matlagningsgrädde men det behöver man inte. Muskotnöt har inte jag men lite salt, socker och vitpeppar och sen kan du njuta fint i soffan - inga tillbehör behövs men för att komplettera enligt kostcirkeln kanske det är ett tips :-D.
KRAAAM!

Emelie sa...

..och förresten ICQ - nu fick jag det där ljudet på huvudet - det som kom när man fick meddelande - öuhöuh...typ :-D