Pages

tisdag 8 februari 2011

26 - Mina rädslor

Som barn var jag rädd för allt. Nu menar jag verkligen allt! Mina föräldrar kunde inte ta med mig till Folkets park utan att ha mig på sina axlar eftersom jag var rädd för människor. Som barn var jag väldigt kort, kortare än andra barn i min ålder. Växte inte till mig förrän jag gick i högstadiet och mina 165 cm är väl inte direkt att skryta om.

Men idag finns det faktiskt bara en sak som verkligen skrämmer mig. En sak som alla föräldrar är rädda för.
Att förlora sitt barn.
Tanken på att förlora Isadora är så skrämmande att jag inte vill tänka på hur livet skulle bli utan henne. Det är inte meningen att man ska begrava sitt barn. Det är de som ska begrava sina föräldrar. Tänker hålla min rädsla så pass kort, för jag orkar inte ens gå in på hur hemskt livet skulle bli utan Isadora. Hon är mitt liv. Min stora kärlek. Hon är allt.

Inga kommentarer: