Pages

torsdag 10 februari 2011

27 - Min favoritplats

Borta bra men hemma bäst sägs det och för mig stämmer det väldigt väl. Mina föräldrar tog med oss ut och reste runt i världen varje år så jag har sett en hel del länder och andra kulturer, vilket jag uppskattar och älskar. Att få komma till en annan kultur och insupa andra människors levande är något jag finner fascinerande och spännande. Det är något jag hoppas få kunna ge till Isadora också, så fort vi får två inkomster. ;]

Men oavsett var i världen jag befunnit mig så finns det inget som mitt eget hem. Det kan ha varit en trång tvårummare i Malmö, en ännu trängre studentlägenhet i Eskilstuna eller en fyrarummare - hemma är hemma och hemma är bäst. Mina saker, min säng.. ja, allt runt omkring mig. Det finns ingen säng som min egen. Ingen kudde som min egen, och inga handdukar som mina egna.

Inga kommentarer: