Pages

söndag 13 februari 2011

29 - Mina ambitioner

Sen jag var en liten flicka har jag alltid sett mig själv som en ambitiös tjej. Jag har alltid försökt mitt bästa och även när jag var som mest skoltrött i gymnasiet och var nära att hoppa av så fortsatte jag, och gick ut med bra betyg. Det har alltid funnits en drivkraft i mig, och även när mitt självförtroende är på botten och jag har befunnit mig i mörkrets djup har jag vetat vad mina ambitioner är. Att bli så bra som möjligt inom det skriftliga, att vara en bra mamma till mitt barn och att alltid försöka se Robin och inte ta honom för givet. Det sistnämnda är faktiskt det svåraste, för när man har levt tillsammans i fem år och har barn tillsammans så är det oerhört lätt att börja se varandra bara som "mamma" och "pappa".

Jag jobbar på, kämpar för att få livet till att se ut som jag vill. Försöker se livet från den ljusa sidan, även om jag ibland behöver hjälp med den biten. Något jag lärt mig med tiden är att det inte är fel att fråga om hjälp. Man kan helt enkelt inte göra allt själv, och det är inte fel att fråga!

Om jag skulle försöka få ner mina ambitioner med några få ord så skulle det bli: att alltid försöka.

Inga kommentarer: