Pages

måndag 7 februari 2011

Oro

Idag är det en hel del som tynger mitt hjärta. Vissa problem med Isadoras förskola som gör mig både ledsen och upprörd. Nu har vi tittat på alternativ och jag hoppas till tusen på ett föräldrakooperativ i närheten. Det skulle vara härligt att få plats där!

Robin har precis gått till sjukhuset där han ska opereras om ett par timmar. För ett drygt år sedan fick han en cysta på stämbandet och de skulle operera bort den. Tyvärr så lyckades de punktera den istället och givetvis så är den nu "påfylld" igen. Jag håller tummarna att de lyckas få bort den helt nu istället för att punktera den. Risken är ju stor att den återkommer annars. Den här gången är jag nervös och rädd, till skillnad från förra gången. Jag vet att det är ett enkelt ingrepp, men att bli sövd innebär alltid en viss risk. Det enda jag egentligen kan göra är att hålla tummarna och hoppas på det bästa!

Isadora mår bra iaf, och det är underbart. I morgon ska vi till BVC på treårskoll, så vi får mäta och väga henne. Vikten ligger runt 14 kilo enligt vår våg hemma, men vi har inte kunnat mäta henne ordentligt. Blir roligt att se! Hon är fantastisk vår tjej, men den här nya vågen av trots gör mig utmattad både psykiskt och fysiskt. Vissa dagar skriker hon så mycket att jag bara väntar på att grannarna ska kontakta socialen, eller att hon ska tuppa av. Jag skämtar inte! Men mest är det att hon inte vill lyda oss och gör saker hon vet om att hon inte får göra. Det är skitjobbigt, men samtidigt försöker jag komma ihåg att det är en period och att hon kommer över den snart. Det är inte ett lätt jobb att vara förälder och det enda man egentligen kan göra är att finnas där, ge massa kärlek och omtanke men även disciplin och regler.

Nu ska vi titta på film och mysa, jag och min tjej.

Inga kommentarer: