Pages

onsdag 9 mars 2011

Arbetsintervju

Precis när hoppet om att ingen vill ha mig i arbetslivet börjat sjunka till botten så ringer SJ! Så jag ska på arbetsintervju för jobb som tågvärd här i Eskilstuna den 23:e mars. Hur underbart hade inte det varit om jag faktiskt fick jobbet? Livet hade verkligen tagit en stor positiv vändning för min del då. Nu har jag varit arbetslös i drygt 3 månader och jag klättrar på väggarna!

Det är så lustigt det där. Många tjejer (och killar säkert) drömmer om att få gå hemma hela dagarna och ta hand om hem och barn men har inte råd med det utan måste jobba för att klara sig. Här hemma är det tvärtom. Jag skulle gå under som människa om jag inte fick jobba!

Idag gick jag ut med Isadora i vagnen. Egentligen försöker vi vänja henne bort från vagnen eftersom vi tycker att en treåring klarar sig utan, men eftersom hon har vattkoppor vill jag inte riskera att hon springer i väg och smittar någon annan. I alla fall så gick vi ner en timme på stan, och när vi kom hem var jag helt färdig! Orkade knappt ge Isadora mellanmål. Olyckligtvis så var inte Isadora lika utmattad som sin mamma så det var bara att försöka hålla henne aktiverad. Men fy vilka duster vi haft idag. Isadora är givetvis understimulerad och det betyder alltid bråk. Men inte är det roligt.

Något som är roligt är att ta roliga och fina bilder på prickekorven!

3 kommentarer:

Fia sa...

Vad kul för dig att gå på intervju...klart du får jobbet! :)

kramen

Emelie sa...

Hoppas jobbet blir ditt, får du bara komma dit och charma dem så ;-). Jag skulle aldrig vilja vara "hemmafru", jag hade blivit världens tväraste människa då. Nu tycker jag det är najjs att vara hemma men det är väl också för att man vet att det inte är för evigt liksom ;-).
Kram!

Anonym sa...

jag ska oxå på anställningsintervju då !!! spännade det ska bli! =)