Pages

fredag 18 mars 2011

Början till nervositet

På onsdag är arbetsintervjun och jag börjar känna mig nervös trots att jag inte borde. Jag har allt de söker och borde alltså få jobbet, right? ;]
Oavsett hur det går så hade det varit roligt som tusan om jag blev tågvärd (back in the days hette det konduktör och jag försöker vänja mig vid den nya titeln). För er som inte vet så har min mamma jobbat som konduktör/ombordschef i många herrans år och när jag skulle prao:a (heter det fortfarande så?) i skolan fick jag vara konduktör. Ehh, tågvärd. Jaja, en sån som klippte biljetterna. På den tiden klippte man biljetter med en slags tång. Tror inte man gör det ännu?
Fan vad gammal jag är.

1 kommentar:

emi sa...

Jodå, ibland händer det fortfarande 0att tågvärden kommer och klipper din biljett men en slags tång ;) (så du är inte alltför gammal :P )