Pages

lördag 12 mars 2011

Hälsa och Unna-sig-lördag

Igår ringde jag vårdcentralen och fick tid dels hos en doktor och dels hos en distrikssköterska. Två tider på en och samma dag - hallelujah!
Doktorn var helt fantastisk och var väldigt förstående gällande min insomnia. Han skrev ut en ask med de starkaste sömntabletterna han kunde men sa att om de inte fungerade så skulle jag kontakta akutpsyk nästa vecka. 10mg Stilnoct fick jag och om jag somnade igår? Som en liten gris!
Robin vaknade innan mig och berättade sen att han hade glömt bort hur jag såg ut när jag sov, så han låg och strök mig på kinden innan han gick upp och lät mig sova klart. 8,5 timmes sömn fick jag och gissa om jag mådde bra när jag vaknade? Fantastiskt! Tack gode gud för sömntabletter.

Distrikssköterskan gick jag till eftersom en del av stygnen på magen inte försvann av sig självt utan låg och irriterade mot kläderna. Det gick på 5 sekunder så nu har jag två bra läkande ärr på magen. Nu har jag alltså fyra stycken ärr allt om allt på nedre delen av magen. Jisses, ser ut som någon försöker lära sig hur man skär och syr ihop och jag är försökskaninen. :P

Isadora sov hos farmor och farfar i natt så i förmiddags passade jag och Robin på att unna oss lite mys på stan. Robin fick köpa en ny kavaj och jag satt hos frisören en timme. Klippte och tonade håret så jag är jättenöjd! Älskar min frisör helt ärligt. Vi är bra kompisar och hon vet exakt hur jag vill ha håret. Underbart! :]

Nu kommer snart finaste Vicky och hennes Liam hit, och vi har lovat Isadora en tur till Godisland så hon kan få köpa lite lördagsgodis. Själv håller jag mig borta från det men tar säkert en chokladbit eller två till melodifestivalen. :] Jag håller på Nicke Borg och Sara Varga, men tror tyvärr att det blir mellan Danny och Eric Saade. Trist..






2 kommentarer:

Lellan sa...

Jätte snygg i håret! Gillade hår färgen oxå. Riktigt fint! Du gjorde rätt i att unna dig något bra!

Kram/ Helena

Erica sa...

Snyggt!!