Pages

söndag 13 mars 2011

Söndag

Hur kommer det sig att helgen alltid springer förbi oss? Jag försöker njuta och ta det lugnt, men känner ändå hur stressen och småångesten kommer på söndagsmorgonen. Egentligen ska vi njuta av söndagen för vi är lediga, men jag har svårt för det och gissar att jag inte är ensam om det.

Till dig som skrev en liten kommentar om Spring för livet, stort grattis till dig att du har tagit dig bort från ett dåligt förhållande. Jag vet hur svårt det är och att det är lätt att tänka "jag förtjänar inte bättre än så", men det gör du! Håll fast vid att du gjorde rätt väl. Du förtjänar lycka, inte slag. Vare sig det är mentalt eller fysiskt. Det gör lika ont, jag vet. Men nu har du tagit första steget och det är både modigt, starkt och klokt. Stor kram till dig!

Igår hade vi finaste Vicky och lille Liam på besök och ungarna tog nog rekord i bus. Isadoras rum såg ut som om en tornado hade svept förbi, och ungarna skrattade så de nästan kiknade. Är så glad att vi fått glädjen att ha den familjen i vårt liv! Våra barn växer så snabbt och det märks tydligt. Vicky tog upp det att vi för inte allt för länge sen satt och önskade att barnen skulle bli så pass stora att vi kunde kommunicera med dem. Well, nu kan vi det och känslan är fantastisk!

Jag ska försöka orka med att baka den här kakan idag, men idag är jag sjukt trött! Biverkningarna från Stilnocten är rätt tunga, och jag hur beroendeframkallande de är. Det är något jag måste hålla koll på med min bakgrund. Kan jag inte sova av mig själv ikväll så ska jag försöka trappa ner med en halv tablett istället för en hel. Jag är trots allt ensam hemma med Isadora i morgon och jag kan inte vara ett vrak då. På tisdag får hon gå tillbaka till dagis igen och det känns jätteskönt. Hon har saknat sina kompisar och att bli aktiverad.

Oh well, ha en fortsatt trevlig söndag gott folk och hoppas att ni slipper den värsta söndagsångesten!

1 kommentar:

Vicky sa...

Och vi är så glada att ni finns i våra liv :)<3