Pages

fredag 29 april 2011

Brittisk bröllopsyra

Jag är ingen rojalist. Tvärtom, jag förstår inte hur en så gammal institution fortfarande kan finnas och leva vidare. Men!
Jag är en sån som tycker om att titta på bröllop. Det kvittar vem som gifter sig, själva grejen är bara så mysig i mitt tycke! Därför tittade jag lite på det brittiska bröllopet mellan William och Kate, men nej.. alltså, det var ju sååå opersonligt och tråkigt rent ut sagt! Det är som en av kommentatorerna sa: britterna är väldigt omoderna och ett "stängt" kungahus så allt blev bara stelt, utan glädje. Fy för om mitt bröllop hade sett ut sådär säger jag bara!

Nu låter jag kanske nationalistisk på köpet (vilket jag inte heller är) men jag blev väldigt tagen när Victoria och Daniel gifte sig förra året. Då började jag till och med gråta för att det var så fint, så personligt och inte hjälpte det att man verkligen såg kärleken mellan Daniel och Victoria.
Mellan William och Kate syntes inget speciellt, även om jag givetvis är säker på att de älskar varandra.
Kanske har det bara med att britter är lite mer.. stela. Givetvis finns det undantagstillstånd (min mammas make är från England och är inte stel även om han har den typiskt dåliga engelska humorn, haha) men överlag är det mer "stiff upper lip" så att säga. Trist!

Men all lycka till det nygifta paret. Kate var strålande vacker i sin fina klänning! Tycker lite synd om William som redan är skallig.. :P

2 kommentarer:

Elin sa...

Jag kollade också lite grann, och håller med dig..väldigt opersonligt och inte alls nå vidare romantiskt. Men som sagt, Kate var vacker och stackars skalliga make!! haha! :)

i min lilla lilla värld sa...

heheh Alla som går på dieten propagerar verkligen för den. Har de någon forskning på gravida och lchf?