Pages

fredag 29 april 2011

Dagens mat

Igår insåg jag en sak. En väldigt skrämmande sak.
Jag.. har blivit.. som.. min mamma!
Under hela min uppväxt såg jag henne sitta med receptböcker och anteckningar, hummandes och nickande. Jag tyckte hon var helt galen!
Så igår satt jag framför laptopen, hummandes och nickande framför massa olika LCHF-recept. Sparade i min fina lilla receptmapp under bokmärken. Nutidens anteckningar! Åh herregud, jag har blivit som min mamma. :P

Har suttit och bestämt vad vi ska äta idag iaf. Finns ju så himla mycket gott att laga men nu är det bestämt. Till lunch ska jag och Isadora äta kesoplättar med kanel och vispgrädde. Det här är en utmaning för mig för jag har inte ätit keso på många år eftersom jag har fått för mig att jag inte tycker om det. Vi får se hur Isadora känner.. ;]

Till middag ska jag göra köttfärsbiffar med fetaost som jag serverar med hasselbackschampinjoner. Till det gör jag nog en gräddig brunsås.

Eftersom det är fredag så måste jag ju göra något gott och det blir kokostoppar! Både jag och Robin är barnsligt förtjust i kokos så det blir nog perfekt. :]

Där har ni mitt fredagsschema över maten. ;]

Inga kommentarer: