Pages

tisdag 26 april 2011

Godaste lchf-kycklingen

Jag skämtar inte när jag säger att jag precis ätit något av det godaste någonsin. Hade jag arbetat som kock hade det här blivit min signaturrätt som jag hade tjänat fett med cash på. :D

Nu är det ju som så att jag fick en vision i mitt huvud och utgick från den, så inget blev nedskrivet men jag ska göra mitt bästa för att förklara:

Det här behövs (3-4 pers):
Två stora kycklingfiléer
Paprika
Champinjoner
Vispgrädde
Creme Fraiche (34% fett)
1 Hönsbuljongtärning
½ lime
Salt
Lökpulver
Torkad Dragon
Vitlökssalt
Soja

Gör såhär:
Strimla kycklingfiléerna, paprikan och champinjonerna (jag använde 4 stora champinjoner) och stek tillsammans i rikligt med smör. Krydda med salt och dragon samt lite limesaft (smaka av själv efter behov).
Koka upp 2 dl Creme Fraiche + 1 dl vispgrädde tillsammans med hönsbuljongen, lite mer limesaft samt lite soja, vitlökssaltet och lökpulvret. När såsen kokar häll över kycklingen. Låt allt puttra till kycklingen är klar.

Tadaa! Där har ni en sjukt god middag. Och jag hoppas verkligen att den var lchf-värdig för annars vet jag inte vad jag gjort fel. ;]

Inga kommentarer: