Pages

torsdag 21 april 2011

LCHF

Åt middag för två timmar sedan och är fortfarande sjukt mätt. Jag har börjat så smått med LCHF-dieten och den verkar fungera bra! Maten man äter gör en oerhört mätt så då minskar suget efter onyttigt.
För de som inte är så insatta kan jag berätta att LCHF står för Low Carb High Fat och går ut på att minska intaget kolhydrater (så som pasta, bröd etc) och istället öka intaget fett. Man ska alltså äta feta såser, mycket ost osv. För mig är det svåraste brödet tror jag. Älskar bröd!

Iaf!
Igår lagade jag till en väldigt god lax med varm citronsås och åt det tillsammans med en sallad som innehöll ost. Robin fick ris vid sidan av (Izzie var inte hemma). Idag gjorde jag hemmagjorda hamburgare. Blandade nötfärs med ett ägg och kryddor och gjorde hamburgare av det. Åt tillsammans med en fet dressing, ost och knaprig bacon. Robin och Isadora åt med hamburgerbröd.

Nu är det påsk så då kommer jag att kunna äta massor med ägg utan att skämmas, haha.. ;]


1 kommentar:

Emelie sa...

Härligt att bli så mätt. Jag gick själv på LCHF tror det var sommaren 2009 och just mättnadskänslan var det bästa tyckte jag. Sen var jag inget fan av ägg plus att löpträningen inte fungerade alls (ingen ork och det tog tvärstopp efter bara någon kilometer) men det kan ju inte passa alla.
Hoppas ni får en underbar Påskhelg. Kram Kram!!!!!