Pages

lördag 16 april 2011

Lördagstur

För första gången någonsin var jag ute och sprang i morse, på en lördagsmorgon! Helt sanslöst vad stolt jag är över mig själv! Jag motiverade mig själv redan igår kväll innan jag gick och lade mig, och när jag vaknade i morse av att Robin och Isadora städade (härligt!) kände jag bara "klart jag ska ut på direkten". Så, det var bara på med träningskläder och snöra på träningsskorna så var jag i väg. :]

Den här gången sprang jag icke vilsen men tog ändå den längre turen så mina siffror hamnade på 6,2 kilometer i hastighet 9,6 km/timmen. Jag brände 467 kalorier och sprang detta på drygt 39 minuter. Helt okej för en lördagsmorgon skulle jag vilja påstå!

Lunch idag blir en riktigt smaskig LCHF-sallad med bland annat fetaost, kräftor och räkor. Har lite funderingar kring att börja med LCHF (ja Pethra, du inspirerar) men vet inte om jag har orken till det. Oh well, vi får se hur det blir med den saken för ikväll står hemmagjord pizza på menyn, hehe. Jaja, det är iaf nyttigare än den pizzan man köper ute!

Ha en riktigt härlig lördag allesammans.

2 kommentarer:

Hogrelius sa...

Fantastiskt trevligt att läsa den här bloggen!! du är så duktig nu! Kram!

pethra sa...

tummen upp!