Pages

onsdag 6 april 2011

Min kropp


Ja, det är såhär min kropp ser ut numera. Lite mindre, lite tajtare, mycket mer nöjd.

Innan jag blev gravid var jag väldigt smal som många vet. Hade fördomar mot tjockisar att det minsann var väldigt enkelt att gå ner i vikt. Well, min ämnesomsättning ändrades drastiskt när jag blev gravid och helt plötsligt var jag en av de tjocka. Men i mitt huvud var jag hela tiden smal! Hade väldigt svårt att förstå att jag var så pass stor som jag faktiskt var. Jag som en gång tiden älskade att stå framför kameran har de senaste tre och ett halvt åren undvikit allt som har med kameror att göra. Varje gång jag såg en bild på mig själv blev jag ledsen.
Ledsen över mig själv.
Ledsen att jag inte kände igen mig själv.
Ledsen över hur dum jag varit som inte tog mig i kragen.

I september kom mitt genombrott. Jag såg bilder på mig själv, tyckte inte om det jag såg och insåg att det nu var dags. Så jag tog tag i det!
Ett halvår senare är jag 14 kilo lättare och kan se mig själv naken i spegeln utan att vilja krossa den. :P
Har det varit lätt? Nej, inte alltid. Mitt stora problem har väl alltid varit att motivera mig själv samt att låta bli godiset. Jag och mitt godis. Huh, här har ni en tjej som alltid varit mer eller mindre sockerberoende!

Jag har satt som mål att bli klar i september (2011), och tror att det är realistiskt. Då har jag haft ett år på mig och det går i bra fart. Nu har jag alltså ett drygt halvår på mig och jag ska gå ner ungefär 7-8 kilo till för att vara nere i drömvikten. Det känns väldigt överkomligt och speciellt nu till sommaren när det är möjligt att kunna springa på kvällen när det är ljust ute. :]

Det är inte lätt att gå ner i vikt men det hjälper om man är ordentligt motiverad och har rätt stöd.

2 kommentarer:

Stora L sa...

Va duktig du är Anna! Jag har verkligen haft det svårt att gå ner i vikt sen jag träffade jonas (och det är väl inte hans fel, utan p-pillers)... Men nu, nu jävlar är jag på G. -6 och going strong!

Nu kämpar vi på! Woop Woop us!

AK sa...

Bra kämpat! Nej, lätt är det inte. kämpar fram och tillbaka med min vikt och nu har det gått sådär en längre tid... Motivationen är det det hänger på. Du ska vara grymt stolt över dig själv, vet hur svårt det är! Kram!