Pages

måndag 18 april 2011

Önskelista







Alla bilder kommer från thehome.se

Ja, det är utan att överdriva som jag säger att jag skulle gå helt bananas på den hemsidan om jag bara hade ekonomin till det, haha.

Måste berätta vad Isadora sa i morse, så himla gulligt!
Isadora: Men jag vill att pappa ska vara hemma heeeela dagen.
Jag: Pappa måste jobba, annars får vi inga pengar och då kan vi inte köpa godis eller mat.
Isadora: Eller ETT HUS!

Haha, hon har förstått att vi är sugna på att köpa hus. Hon ser mest fram emot att ha en jättestor studsmatta i trädgården. :P

Men iaf, de sakerna som nu stod på min önskelista är sånt som kan betas av efterhand (dvs inte på en gång eftersom mycket av pengarna som kommer in närmsta året helt går till att spara) när ekonomin har stabiliserats. Jag är ju så van vid att leva på CSN (drygt 8000 kr/mån) att det kommer kännas skitkonstigt med en "riktig" inkomst.

Det som står överst på min önskelista är förutom föregående soffbord även matsalsbordet. Älskade designen! Dock så ska det vara lite större och ha med sex stolar, fast det fanns ingen bild på det.
Och som ni märker är jag väldigt inne på vitt-svart-grått. Det är min skala av färger helt enkelt.. ;] Sen kan man ju alltid piffa upp (piffa upp? Är jag 80?) med lite accentfärger. Vi har t ex turkosa soffkuddar i vår svart/gråa soffa.

Men ja, det som gäller först och främst är att spara pengar. Tror att det är lätt att man spenderar en hel del när man inte är van vid högre inkomst. Då vill man plötsligt ha allt allt allt.

1 kommentar:

Camillasnyahem.se sa...

Oooh, snygga saker! Jag känner igen det där med att få en annan ekonimi. Jag har ju pluggat halvfart och inte tagit ut pengar från FK, nu ska jag ut och jobba (bara vik än så länge) och jag kommer ju inte fatta vad som händer på kontot den 27:e. Härligt! :)