Pages

onsdag 27 april 2011

Schemaläggning

Har precis suttit och pillat med Isadoras schema för maj månad. Det ser inte roligt ut alls, och jag får smått ångest måste jag medge. Hur gör alla andra föräldrar? Vi är ju numera två stycken heltidsarbetande vilket betyder att Isadora kommer ha oerhört långa dagar på förskolan.

Jag behöver veta att vi inte är ensamma om att ha långa dagar, eller tips på hur man kan få bort det dåliga samvetet? Fan alltså, hon har ju gått på förskola i två år men aldrig på heltid eftersom jag studerat under de åren.

Hjälp mig, snälla?

2 kommentarer:

Hogrelius sa...

När min hustru började på SJ hade vi tre barn och jag insåg att om det skulle gå iland så fick jag ställa upp till 100 %.Någon i familjen måste betala priset om någon ska bli åkande.Hon gick på utbildning i exakt 6 månader så jag fick säga upp mig från mitt fasta jobb och gå ut i poolen och enbart jobba dagtid mån-fre 7.00-16.00.
Lämna barnen 06.30 och hämta 16.30. Ingen rolig tid men det var tvunget annars hade hustrun inte kunnat jobba på SJ.

Anonym sa...

Som förälder har man nog alltid dåligt samvete, man känner att man alltid har kunnat göra mer.
Låt dina lediga dagar bli litet av festdag för er alla tre.
De dagar du börjar arbeta sent kan du kanske lämna Isadora litet senare så hon får mysmorgon med dig?
Tror nog ni hittar en bra rutin efter en tid.