Pages

måndag 23 maj 2011

Åkande av

Hej och god dag på er!

Den här veckan blir förjävla rolig minst sagt.. (anar ni min gnutta ironi?)
I morgon ska vi vara i Eskilstuna, på onsdag ska vi åka till Sthlm men hotellet var fullbokat så måste åka med 6:18-tåget för att hinna med allt (måste ta pendeln till Hagalund), och sen åker vi hem på kvällen. Samma visa på torsdag morgon men med skillnaden att vi bor på hotell natten till fredag. Upp tidigt på fredagsmorgonen för att ta pendeln till Hagalund och sen åka hem till Eskilstuna på kvällen.
Undrar när jag ska hinna sova..?

Är väl medveten att det är mååånga som pendlar varje dag och jag kan nog ärligt säga att jag inte skulle stå ut mer än en vecka. Att åka fram och tillbaka flera timmar känns jävligt trist. Det är en sak när man har det som jobb (som jag alltså) men att åka fram och tillbaka varenda dag för att ta sig till en arbetsplats känns inte kul. Det är timmar som jag hade velat lägga på annat. Men men, tyvärr så måste man ju prioritera. Ett jobb är ett jobb och ett sådant är viktigt att ha!

Nu är det bara en och en halv vecka kvar på själva utbildningen och sen är det allvar! Shitpommesfrites. Hur tusan ska det här gå? Det kvittar att jag klarat varenda prov för teori är definitivt inte samma sak som praktik! Är ruskigt nervös, men vi ska först provåka med en handledare i en vecka innan vi kan bedömas som "redo". Känner man sig inte redo så får man fler handledare-turer.

Ser verkligen fram emot första lönen! Speciellt med räkningar på 14 000 kr den här månaden. Blää! CSN vill ha pengar och det betyder 3000 kr från mig och 1600 från Robin. Jätteroligt..
Vi är vana att ha runt 8 000 i räkningar så ni förstår kanske varför det är fruktansvärt mycket för oss med 14 000 helt plötsligt.
Gällande CSN så ska vi betala av hela årets räkningar (maj/aug/nov) under sommaren så att vi slipper tänka på monsterräkningar i höst. Hade även tänkt fixa så att vi får räkningar från de varje månad istället för var tredje. Då känns det lite mindre!

För övrigt.. på tal om det där med klänningar. Bara för att jag inte använder klänning så ofta så har jag hittat flera stycken jag vill ha!




Lite inspiration sådär.. :]

Inga kommentarer: