Pages

onsdag 4 maj 2011

Ångestfri

Ni minns min ångest för schemaläggningen gällande Isadoras förskoletider?
Den är borta! Hurra. :D

Vi valde när Isadora föddes att inte ta ut alla föräldradagar på en gång eftersom jag började plugga och Robin fick jobb. Isadora började därför på dagis när hon var 13 månader. Vi har alltså haft kvar en del föräldradagar. Jag utnyttjade mina sista dagar nu när jag var arbetslös så mina är slut.. men!
Jag och Robin tillhör ju kategorin av föräldrar som delat lika på dagarna så han har haft kvar en hel del. Nu har han fixat så att han slutar tidigare på torsdagar och fredagar så att Isadora slipper monsterlånga dagar. :D
Det tillsammans med en fantastisk farmor som hämtar Isadora tidigt på tisdagar gör att jag skulle kunna börja gråta av lättnad! Jag är så fantastiskt glad att vi delade lika på föräldradagarna, och jävligt stolt att vi tillhör den ovanliga kategorin, för annars hade det här inte varit möjligt idag.

Alla föräldrar där ute kan säkert förstå min lättnad att Isadora nu inte behöver vara på dagis 7:30-17:30 varje dag. Det känns som om mitt mammahjärta svävar i det blå och att en stor tyngd försvunnit från mitt bröst. Underbart!

2 kommentarer:

Hogrelius sa...

Hur är det med att använda svordomar?Går det bra att skriva dem men inte säga dem?

Anna Högrelius sa...

Skriva är okej. Isadora kan inte läsa ännu. :P