Pages

lördag 7 maj 2011

Härliga helgen

Jag hade glömt bort hur härligt trött man blir av att göra något under dagarna, haha. Torsdagen och fredagen kände jag mig helt väck i bollen och jag har nog aldrig sovit så bra som jag gjort den här veckan. :D

Allt går iaf finemang och jag har fått riktigt bra kollegor. Är såå nöjd över det mesta!

Idag var jag duktig och tog mig till Kronskogen för ett springpass, men visst tusan kändes det att jag inte varit igång med någon träning på en veckas tid. Jag började flåsa efter 600 meter innan jag till sist fick in rätt rytm.


Siffrorna för springturen:
Jag sprang 4.4 km på tiden 35 minuter.
Brände 338 kalorier.
Svettades som en liten stucken gris och var lika röd i nyllet som en julduk brukar vara. Ingen vacker syn, men vad fan.. pulsen var schysst! :P

Idag har vi spenderat en väldigt trevlig eftermiddag ute i Ekeby hos en av Robins kollegor. Han och hans fru har en dotter som heter Lily och hon är lika gammal som Isadora. Ungarna kom väldigt bra överens och lekte fint tillsammans! :]

Siffrorna för promenaden:
Gick 3.3 km på 36 minuter.
Brände 199 kalorier.

Så totalt sätt brände jag 537 kalorier bara på att röra mig en del. Vi fick skjuts hem så jag gick miste om hemåtvägen men det gjorde inget. Har ändå rört på mig en hel del och kände mig trött efter att ha suttit i solen några timmar.

Det blir en lugn lördagskväll på alla sätt och vis. Jag tänker mig lite Mad Men (som jag efter mycket om och men och varit väldigt anti mot helt fastnar för!) och sen sömn. Ja, så roligt är livet om man är en utarbetad småbarnsmorsa.. :P

Inga kommentarer: