Pages

tisdag 31 maj 2011

A long long time ago

.. snark!
Bloggen tog ett litet uppehåll. Välförtjänt tycker jag eftersom jag har haft sjuuukt mycket att göra senaste veckorna. Hade glömt hur trött man är när man jobbar, haha. Men kul är det! Trivs som fisken i vattnet trots att jag ännu inte börjat på riktigt. Utbildningen går mot sitt slut nu och nästa vecka börjar jag mina provåkningar med handledare!
Den 15:e är det examination och givetvis kommer jag att klara mig. Jo men visst, här är vi självsäkra.. ;]

Idag hade jag X50-utbildning och det tåget hoppas jag verkligen att jag kommer få åka ofta. Fräscht, enkelt, och med en jäkla bra AC! Kan inte bli bättre. ;]

Mina provåkningar ja.. blir en övernattning i Borlänge bland annat vilket känns bra för då är jag mer säker i sommar när jag har den turen. Blir både att åka lok och X40 (dubbeldäckaren) så att jag får träna på båda. Härligt!

Förutom att jobba har jag givetvis passat på att shoppa! Shop til you drop var mottot för den här månaden eftersom jag fick min första riktiga lön. Gissa om jag har mått bra där jag gått i affärerna och inte behövt tänka på om en tröja kostat 99 eller 199 kronor. ;]
Behövde desperat lite nya kläder eftersom jag är i ett mellanting. Mina kläder innan graviditet är fortfarande för små (eller ja, underdelarna och jag tror inte det kommer ändras - mina höfter breddades med Isadora i magen) medan kläderna jag köpt efter Isadoras ankomst blivit för stora. Har gått ner två storlekar i byxor/kjolar och tre storlekar på överkroppen!

På tal om kläder...
Idag kom min uniform! Åh herre min lilla gud säger jag bara. ;]
Ser ut som min mamma i den, haha! Fast en yngre och hetare version, muhaha. Sorry mama! ;]
Nej då, den är rätt chic vår uniform, men jag är inte van vid att ha en. Ska ta bild vid tillfälle så att ni kan få er ett gott skratt. Jag ser minst sagt proffsig ut ska ni veta!

Annars då?
Isadora växer och mår som den fina unge hon är. Jag ska inte jinxa nu, men hon har varit mindre trotsig sista tiden. Ja, de senaste månaderna faktiskt! Tror att den värsta perioden är över nu och det känns underbart. :]
Hon är visserligen lite kinkig om kvällarna men det beror ju på att hon går längre på förskolan om dagarna. Men hon somnar också väldigt gott och nätterna hon sover i sin egen säng blir fler och fler. Hallelujah!

På tal om förskola... (vet inte om jag skrivit om det förut så ursäkta om jag upprepar mig)
Vi har släppt bomben - Isadora byter förskola i augusti!
Det känns underbart och lättande och spännande och läskigt och... alla känslor man kan tänka sig! Jag tror att det kommer bli bra för hela familjen att komma bort från den negativa känslan vi haft från gamla förskolan. Isadora har också fått veta att när hon blir lite större, efter sommaren, ska hon få börja på en ny förskola. Det har hon tagit bra och inte frågat så mycket om det. I helgen som gick var vi på Båtsman och hon hade jätteroligt där så jag tror nog att hon kommer trivas som fisken i vattnet.

Nu blev det ett långt inlägg men ville uppdatera om allt som skett sista tiden. Hoppas ni orkat med ända till slutet. ;]

1 kommentar:

Anonym sa...

Hade med mig några av dina blivande kollegor på mitt tåg idag och jag får nog lov att erkänna (fast det svider!) att SJ:s uniform är snyggare än Tågkompaniets!