Pages

tisdag 3 maj 2011

Starstrucked av Magdalena Graaf

Jag dog lite precis. Ni vet att jag skrev ett litet inlägg om fina Magdalena Graaf när jag såg att hon var gravid? Hon lämnade en kommentar på det inlägget! Och jag reagerade likadant som när jag såg nyheten om graviditeten - jag skrek rakt ut! Haha, jag är så larvig. Lite som en fjortis trots mina snart 29 år. ;]

Jag ska berätta varför hon påverkar mig så mycket.

När jag var tonåring mådde jag inte bra över mig själv. Min kropp var fel, jag var ful och dum och allt var bara pest och pina. Min fyra år äldre storasyster mådde inte heller så bra och hon fokuserade sin ilska över systrarna Graaf. "De där tuttlisorna har ingen hjärna" kunde vara något hon sa och jag följde efter, lillasyster som jag är. När man är arg och mår dåligt är det väldigt lätt att ta ut det på helt fel människor, och i vårt fall blev det systrarna Graaf.

För några år sedan fick jag boken "Det ska bli ett sant nöje att döda dig" som Magdalena Graaf skrev. Den boken ändrade allt. Jag grät mig igenom den boken, som jag rekordläste ut på två dagar. Min förståelse för den här vackra, starka mamman gjorde att allt jag hade trott och tänkt kantrade. Jag hade blivit äldre, var inte lika osäker på mig själv och kände längre inget behov att ta ut min ilska på andra.

Sen började jag följa Hannahs blogg när hon var gravid med Liv. Efter ett tag började Magdalena blogga och maken på ärligare blogg får man leta efter! Möjligtvis min, men jag är ingen kändis.. ;]
Hon har integritet, är smart, vacker, sexig och intelligent. Här har vi en kvinna som är ett lejon för sina söner, som kämpar med näbbar och klor för deras välbefinnande, även när hon själv är låg och inte mår bra. Det kallar jag en förebild!

Jag satt klistrad framför trean i söndags när Magdalena berättade om sin bakgrund med den våldsamma mannen hon en gång var gift med. Tårarna rann, trots att jag läst boken och visste vad som hänt. Den här kvinnan har karisma, hon har vad jag skulle vilja kalla för "Det".

Jag är en stolt Korv.
(Om ni inte vet betydelsen av Korv så är det vad vi som följer Magdalenas blogg kallas för)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kanske dags att titta in hos MG!