Pages

söndag 12 juni 2011

Det regnar

.. och jag älskar det!
Igår var det så varmt att kläderna satt som en andra hud på min kropp. Inte fräscht för fem öre! Så idag slipper jag förhoppningsvis det problemet. Har ändå tagit kjolen (jag har en arbetskjol och ett par arbetsbyxor) för det kan vara skönt med svalka.

Åskan slog till i natt vid ett par tillfällen med så hög ljudnivå att jag trodde trumhinnorna skulle sprängas. Både jag och Isadora vaknade med ett skrik, sen låg hon under täcket och gömde sig (snutte!) medan jag hade svårt att somna om. När klockan var runt 7:50 (jag hade ställt klockan på 8) gick jag upp medan busan och Robin snarkade vidare. Robin snarkar fortfarande medan jag och Isadora har ätit frukost och nu tittar på Bolibompa. Han förtjänar lite sovmorgon!

Oh well, idag blir det två turer fram och tillbaka Eskilstuna-Sthlm, samt ett uppehåll i Eskilstuna på drygt två timmar (lite drygt) innan jag slutar 19:16. Det blir nog bra. :]
Jag trivs himla bra på jobbet måste jag säga. Mina kollegor är fantastiska och även om det finns en och annan dåre ute bland resenärerna så är faktiskt 99% av de jättesnälla och goa.

Inga kommentarer: