Pages

fredag 17 juni 2011

Helg helg helg!

Segare än sirap är jag i huvudet och kroppen känns mör som en grillad firre. Ja alltså var den liknelsen kom från vet jag inte men håll med om att den är talande? ;]
I sju dagar har jag arbetat och nu väntar tre härliga dagar med familje- och vänskapsmys! Har sett så oerhört mycket fram emot den här helgen så ni anar inte. Vi ska ha en ordentlig middagsbjudning i morgon som jag har planerat inför och nu är de sista förberedelserna klara. I morgon ska jag ta sovmorgon medan Robin och Isadora går och handlar, sen ska jag gå upp och baka kaka! :D

Hur ska jag resumera dessa sju dagar då?
En hel del skit från diverse resenärer, men det var jag beredd på. En del tänker inte längre än näsan räcker men jag känner ändå att jag är rätt hårdhudad och tar ingen skit. Försöker släppa jobbiga situationer istället för att låta det mala i huvudet.
Dessutom har jag en fantastisk arbetsplats när det gäller kollegor och chefer. Vilka fantastiska människor att få äran att arbeta med! Trevliga, hjälpsamma, kunniga.. ja allt. De är så förstående och hjälpsamma med oss nya. Känns jättekul att få arbeta tillsammans med dessa människor. :]
Jag tror att jag passar bra i det här yrket även om jag känner mig otroligt sliten för tillfället. Det är inte alltid man jobbar sju dagars-pass, men det inträffar då och då. Idag satt jag som reserv mellan 11-17 så då fick jag tillfälle att utnyttja jobbets massage-stol. My god, himmelriket!

Nu ska Isadora nattas och förhoppningsvis slipper vi bråka med henne halva natten. Hon lägger sig senare och senare men vaknar ändå tidigt. Inte roligt alls!
Så typiskt.. hon sov hela nätter från det att hon var nån månad fram till för nåt halvår sen. Sedan dess har det gått utför. Oh well, ibland sover hon ju faktiskt i sin egen säng en hel natt. Man får vara glad för det lilla. ;]

Ha en riktigt skön helg!

Inga kommentarer: