Pages

tisdag 7 juni 2011

Snart är det dags

Idag hade vi vår sista dag med gänget från Eskilstuna, och avtackades med diplom och tårta. Nu är det dags för verkligheten, och det känns väldigt nervöst just nu. Efter fem veckors hård träning för hjärnan ska jag nu visa att jag lärt mig allt det viktiga som det faktiskt innebär att vara tågvärd. Ni anar inte hur mycket det ligger bakom!

Min första tur ser ut såhär:
Jag ska vara nere på centralen 05:45 i morgon bitti, och åker först en runda till Sthlm och Eskilstuna, sen Stockholm igen och till sist vidare till Borlänge. Är framme där strax innan 18 och går då till hotellet för välbehövlig sömn. Men det blir inte så många timmar för jag börjar vid 03:00 igen och åker hemåt till Eskilstuna. Är framme strax efter 09 och ska då passa på att sova några timmar till innan jag hämtar Isadora klockan 15. :]
Är ledig på fredag och det får Isadora också vara så vi hinner kramas lite innan farmor hämtar henne. Jag jobbar sen lördag, söndag, måndag, tisdag och examineras på onsdag. Fortsätter jobba torsdag och är reserv på fredag. Efter det är jag ledig tre dagar!

Jag gissar att det kommer kännas tufft i början innan jag fått vänja mig vid tempot, men faktum är att jag ser fram emot det! Allt känns så nytt, spännande och roligt nu även fast jag samtidigt är livrädd och nervös på samma gång. Men det kommer gå så bra, det vet jag! Alla gör vi misstag i början innan man kommer in i arbetet. :]

Ägna mig en tanke i morgon är ni schyssta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Efter 25 år i yrket händer det
jag misar ibland! Viktigt vid förseningar är att komma ihåg de anslutningar du har. SJ är ju ALLTID försenade! ;)