Pages

måndag 20 juni 2011

Tröttsamt..

Just nu önskar jag mig en värld där barn bara får vara barn utan att sättas direkt i könsroller. Är så trött..

Skulle köpa pyjamas till Isadora och gick till Åhléns. Det som fanns att välja där var rosa, prinsessor och tingeling typ. Helst allt i en enda kräkröra. Jag vill ha variation! Isadora har mycket rosa också, det är inte det, men jag vill kunna ge henne möjligheten till annat. Det vill inte Åhléns tydligen.
Gick till pojkavdelningen och där fanns de typiska pojkfärgerna som säljs numera, blått och svart men coola tryck och motiv. Så hittade jag dröm-pyjamasen! Ett Batman-set med världens finaste cape till. Klart ungen ska ha Batman liksom. Hon har trots allt en 80-talist till morsa. ;]

Detta hade jag att välja mellan.. valet var enkelt.

Det kan väl ändå inte bara vara jag som vill kunna klä mitt barn i varierande stilar och inte bara behöva nöja mig med rosa, sött, gulligt, mysigt? Detsamma gäller på pojkavdelningen. Det kan väl ändå inte vara så himla svårt att göra unisex-kläder?

Inga kommentarer: