Pages

fredag 15 juli 2011

Besk bismak.

Hon är igång igen.

Jag blev så fruktansvärt arg, upprörd, ledsen och förskräckt. Är hon på riktigt?
När jag hade läst inlägget fick jag en besk bismak i munnen och kände att jag var tvungen att lämna en kommentar. Inte för att jag tror att det gör någon skillnad, för tjejen är uppenbarligen fast på 1600-talet i sina tankar och idéer. Jag kommer aldrig förstå hur pro life-människor tänker eftersom det för mig är en skrämmande och vidrig tanke att ta bort rätten till abort. Jag kan också känna att det görs sjukt många aborter i Sverige och tycka illa om att människor gör abort efter abort men vem är jag att döma? Har man blivit gravid och man inte känner sig redo för barn så ska du kunna ta bort det. Så enkelt är det!

Den dagen vi tar bort rätten till att bestämma över våra egna kroppar, den dagen kan vi lika gärna ta bort rösträtten för kvinnor. Och då är vi tillbaka några hundra år igen.


3 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Jag orkar inte ens läsa det hon skriver när hon inte bara är emot abort, utan uppenbarligen också emot att dela upp en text i stycken. *suckar*

Hogrelius sa...

Jag minns när lagen förbjöd abort.Då gjorde kvinnor abort hos olika kriminella Sk fosterfördrivare. Många dog i infektioner eller förblödningar. Denna tid ska vi inte ha tillbaka, det var en ond tid och förvånansvärt att socialdemokratin inte kunde genomföra en vettig lagstiftning under alla de år de satt vid makten. Inte för än Hans Nestius och andra började att ordna kontakter i Polen för abort så började det hända något.Då var vi inne i modern tid! 1974 blev det då annan lagstiftning. 1965 gjorde polisen razzia hos Nestius för att kunna åtala honom men det gick aldrig. Bättre på den gamla goda sossetiden? Nej,inte alls!

MaryCaroline sa...

Usch! Hemska tanke att ta bort rätten till abort! Är man inte redo eller verkligen inte vill ha barn ska man så klart få ha den valmöjligheten! Hellre det än att gå och bära och uppfostra ett oönskat barn. Visst är det otroligt stort abortantal i Sverige, men det är såklart bra att det finns. Utan det skulle det födas otroligt många oönskade barn, hemska tanke. Och yes, det skulle vara som att gå många år tillbaka i tiden :/