Pages

måndag 11 juli 2011

Fjortisfasoner..

Min telefon ringde och jag såg att det var min svärmor. Isadora är med henne så jag tänkte att Lotta kanske skulle höra om jag var hemma så att hon kunde skjutsa hem Izzie.

Jag: Hej Lotta.
Tystnad i tre sekunder.
(Jag hinner tänka att Isadora snott farmors telefon.)
Isadora: Det är jag!
(Nu ser jag en 14-årig Isadora med trulig uppsyn framför mig)
Jag: Hej lilla gumman! Hur har du det? Är det roligt hos farmor?
(Tänk er en liten bullbakande husmors-Anna)
Isadora: Får jag sova över?
(Nu ser jag hur 14-åringen tuggar tuggummi och tittar på mig med död blick)

Ja, det ska väl börjas i tid antar jag..

(Ja, hon fick sova över hos farmor)

2 kommentarer:

Elin sa...

Haha :-D Humor!

Jocke sa...

Ska säga dig att redan när de är 6-7-8-9 år så börjat tjatat om vilja sova över ;-)