Pages

torsdag 14 juli 2011

Nya bilder på trollungen.



Idag fick jag äran att sätta upp Isadoras hår i hästsvans. När det gäller hennes hår är det lite känsligt. Jag hade nog velat klippa det, men då skulle vi riskera våra liv kan jag berätta. Ungen är väldigt bestämd med att hon ska ha lika långt hår som sin faster Lisa.

Ända sedan Isadora var liten bebis har Lisas hår varit något Isadora kunnat pilla och hålla på med i långa stunder. Skulle jag då vilja ta bort det från henne när håret egentligen inte är i vägen? Det enda "jobbiga" har då varit att Isadora inte velat ha tofs eller klämmor, och därför blir det svettigt i nacken när det är varmt ute. Luggen låter hon mig klippa iaf så inget hänger i vägen när hon leker och det tycker jag är huvudsaken. Hon är i den åldern då hon vill bestämma mycket själv, och en del saker tycker jag att hon ska få ha kontroll över. Hon klär på sig själv, och får därför utrymme till att välja en del kläder själv. Givetvis säger vi ifrån om det är något som inte alls passar en 3,5-åring.

Men ja, idag lät hon mig som sagt sätta upp håret och var väldigt nöjd själv. Tror att hon förstår att det faktiskt inte gör ont att sätta upp håret numera. ;]



1 kommentar:

Elin sa...

Gud vad söt hon blev i hästsvans! Eller sötare kanske jag ska säga!? Och jag älskar hennes tröja på bilden! :)


Kram till er!