Pages

lördag 27 augusti 2011

Alla föräldrars mardröm

Igår när vi hade hämtat Isadora åkte vi till Maxi för att storhandla. Precis när vi håller på att bli klara händer det som inte får hända - Isadora springer bort.
Jag hade gått för att väga lite grejer vid tidningarna medan Isadora och Robin stod en bit bort. Isadora säger att hon ska springa efter mig..
Jag förstod ingenting när jag inte hittade Robin och Isadora så ringde till Robins mobil för att lokalisera de. Då säger han att Isadora är borta. Mardrömmen är här.

Fick panik, ångest, skräck.. ja, you name it. Tänkte de värsta tankarna man kan tänka sig. Jag höll mig borta vid kassorna för att se till att Isadora inte skulle kunna springa ut på parkeringen. Grät hej vilt och inte en enda jävel brydde sig - förrän det efter en stund kom fram en tant och frågade vad Isadora hade på sig för kläder. Det var blankt i skallen men kom på att hon hade HK-leggings (hon hade även en blå tröja med svarta bokstäver som bokstaverade just ISADORA). Tanten hjälpte till att leta. Snälla snälla tanten! I mitt panikslagna, rödgråtna huvud hade all logik tappats så tanten gick och anmälde hos informationen att Isadora saknades.

Efter 8-9 minuter ser jag Robin komma med vår kundvagn. Isadora sitter i den och jag sliter upp ungen för att krama halvt ihjäl henne. Jag grät så snoret rann och Isadora berättade att hon varit rädd när hon inte såg mig. Hon ville ju bara hämta mer pasta..
Har nog aldrig kramat och pussat på henne så mycket som jag gjorde då. Berättade så lugnt jag bara kunde att hon skrämt mig och att hon aldrig någonsin får springa bort från oss igen. Hon lovade och av sig självt sa hon sen "förlåt mamma för att jag gjorde dig rädd". Gud, hjärtat värkte.

Man hinner få en massa hemska bilder i huvudet när ens barn springer bort i affären. Allt från att hon skulle hinna ut på parkeringen och bli påkörd till att nån galen tant skulle ta hem henne utan en tanke på att ringa polisen... mmm.. :P

Snart ska bästa fröken Högrelius lägga sig och sova och då ska jag och Robin äta kräftor och dricka skumpa. Bästa lördagsnöjet! :]

2 kommentarer:

Olga Ostén sa...

Det var inte jag...

Emelie sa...

Usch, usch usch, min värsta mardröm också. Tycker det är jobbigt på alla stora ställen (djurparker, Ullared, Ikea osv) och Milton får alltid ha infoband på sig med våra mobilnummer :-D.
KRAM!!!!