Pages

söndag 28 augusti 2011

Byx-shopping

Igår åkte vi till Tuna Park för att shoppa ett par nya byxor till mig och Robin. Båda två har gått ner i vikt och våra gamla byxor sitter antingen riktigt dåligt eller så har de gått sönder. Robin hittade ett par skitsnygga mörkgråa byxor medan jag hittade två par skinny jeans för samma pris som Robins byxa. Märkligt att killars kläder alltid är dyrare. :P

Robins byxor.

Det blev en härlig överraskning när jag skulle testa byxorna och insåg att jag numera kan ha 31:or. Det var vad jag hade innan jag blev gravid vilket alltså betyder att jag numera är ungefär samma storlek som förr. Märkligt är dock att jag väger 7 kilo mer än innan jag blev gravid, så hur kan jag ha samma storlek?

Mina byxor.


Är inte alls lika tight i kroppen som innan Isadora kom, men jag känner mig ändå helt okej när jag ser på mig själv. Lite fler celluliter och degigare mage, men whatever. Sånt som uppkommer av en graviditet och extra kilon. :P
Det är inget som jag mår dåligt över eller känner komplex för, utan det är bara fakta - de flesta kroppar ändras av en graviditet. Bara att inse. :]
Glad är jag att jag numera kommer i mina 31:or i alla fall. Ännu är jag inte klar med att gå ner i vikt, så målet är att komma i 29:or eller 30:or. Det gäller att ha realistiska mål så att det inte känns omöjligt att nå sitt mål.

Nej, nu är det nog dags att klä på sig. Om ett par timar kommer Vicky och Liam hit för bus! :D

Inga kommentarer: