Pages

måndag 22 augusti 2011

Det är bara minnen för livet..

Skippa den dåliga amatörvideon, det är musiken som är drogen..

Hej hej hallå där!
Hösten har kommit till Eskilstuna och det var med en galon-förklädd unge jag gick till förskolan med, medan mina älskade Converse läckte av alla vattenmassor himlen släppte ifrån sig. Ungen var glad och pratade non stop till Båtsman, och väl inne på förskolan hann jag knappt ta av henne stövlarna innan hon sprang in utan att säga hej då. :P
Var bara att ta på regnskydd på skorna och gå in för att leta upp henne för en hej då-kram och puss. Jag arbetar till midnatt idag så hinner ju inte träffa henne mer. Klart morsan vill ha lite kärlek. ;]

Allt går jättebra på nya förskolan och vi trivs superbra. Här hälsar alla och ser glada ut när man kommer - en ovanlig syn för oss, tragiskt nog. Det blir en helt okej vecka rent tidsmässigt för Isadora, och det är väldigt positivt med mitt jobb. Börjar jag riktigt tidigt en morgon så slutar jag rätt tidigt också. Vi har kunnat dela lämning och hämtning väldigt lika denna vecka, vilket är toppen. Vi försöker ha ett så pass jämställt förhållande man kan ha och jag tycker att vi lyckas väldigt bra. Inskolningen hade Robin mest hand om, av förklarliga skäl. Han hade semester och jag arbetade. ;]

Satt och tänkte lite på hur mycket ett liv kan förändras. Jag har bott i Eskilstuna i 6,5 år. Det låter som väldigt lång tid, gör det inte det? Jag som bara skulle stanna i ett halvår och sen flytta hem till Malmö igen.. :P
Säga vad man vill om det första året jag levde i denna stad. Har många jobbiga minnen, men även många roliga och trevliga. Försöker dock att inte tänka på det allt för mycket för det var en annan jag. Hon finns inte längre, den tjejen. De senaste åren, sedan Isadora föddes, har mitt liv tagit en helt annan vändning. Mitt liv handlar inte längre om mig bara, utan om min dotter. Hon gör mig till en bättre människa varje dag. Och jag lär mig något nytt varenda dag.

Min tokiga unge. Min härliga, lillgamla tjej som kommer med nya uttryck varje dag som gör att jag nästan trillar av stolen. Min smarta, vackra flicka som gör att en lång promenad i hällregn känns som en promenad på fluffiga moln...
Hon är livet.

Dagens Isadora-citat: "Mamma, när jag blir lika stor som dig så vill jag ha en bebis i magen. Men vet du mamma, man vet aldrig vad det blir för bebis. Det kan bli en pojke eller en flicka och jag vet inte vad den ska heta."
Hon funderar väldigt mycket på det här med bebisar och nu har tjatet om ett syskon satt igång igen...

Inga kommentarer: