Pages

onsdag 31 augusti 2011

Lugnet börjar infalla

Som ni vet var jag orolig att Isadora inte skulle komma in i gruppen på nya förskolan. Att det var befängt är jag medveten om med tanke på hur social ungen är, men man kan inte rå för sina rädslor. Emellanåt vill hon fortfarande vara lite för sig själv eller helst med en fröken för att tanka lite närhet, men det känns lugnt ändå. Hon har alltid varit förtjust i att krypa nära intill en fröken/föreståndare för att känna trygghet, och det gör mig lugn i kropp och själ av att veta att hon får det även på nya förskolan. Jag kunde verkligen inte önskat mig ett trevligare ställe för mitt barn, och jag är så nöjd med tillvaron på Båtsman!

Inte minst nöjd är jag över det faktum att de lägger upp bilder på barnen på hemsidan så att man får ta del av vad de gör om dagarna. Det är spännande att se, och jag mår så himla bra av att få titta på dessa underbara bilder. :]

Min fina, fantastiska dotter!

3 kommentarer:

Elin - Mamma till My sa...

Vad skönt att det känns så bra :-D och att det går så bra för henne. Kul att läsa.

Ja, vi står i kö nu till dagis-plats. Känns lite märkligt, ska min lilla bebis börja på dagis :D Men jag tror det kommer bli kanon :D 1 feb ska hon börja.

Elin - Mamma till My sa...

Vi har bara två dagis att välja mellan, inom vårt område så att säga. Så jag tog det som var närmast som nummer 1, kanske tar 5-10 min att gå dit. Ser jättefint ut :) Tror det blir bra, och värre är det inte än att byta om man inte är nöjd.

MaryCaroline sa...

Men vad roligt att de har en hemsida med bilder :) Är inte det ganska ovanligt?