Pages

onsdag 31 augusti 2011

Otrevligt bemötande

Jobbar man med service så ska man fan ge service också. Det förstår uppenbarligen inte den högst otrevliga personalen på ett av Eskilstunas största fastighetsbolag.

För en vecka sedan hittade vi en lägenhet om fem rum och kök bara ett stenkast från där vi bor nu. Vi har länge känt att vår trea på drygt 75 kvadrat varit lite för liten och tänkt att något större hade varit trevligt. Så såg vi då femman och kände att den var ju kanon! Jag intresseanmälde och höll tummarna. Idag tänkte jag att det vore bra att ringa till de som hyr ut lägenheten för att se om jag kunde koppla Robin till anmälan också, och därför också få till ännu en bra lön (kanske skulle det hjälpa?).

Först fick jag vänta i telefonkö typ 25 minuter, för att sedan mötas av världens mest otrevliga personal. Hon smackade i luren, undrade sedan hur många "kö-poäng" jag hade och när jag berättade så skrattade hon i luren och sa något i stil med "du kan glömma att ha chans på den lägenheten, haha. Det är en annan i kön som har typ huuuur många poäng som helst mer än dig".
Jag ba "...". I mitt huvud skrek jag massa hatiska ord, men man får väl verka lite mogen.. :P

Nu känner jag mest att jag hellre bor kvar i vår trea än sponsrar det där skitbolaget med pengar. Håller utkik på andra ställen helt enkelt. Synd bara att de har halva Eskilstuna som gisslan. Oh well..

4 kommentarer:

Hogrelius sa...

Köp radhus eller borätt!

Emelie sa...

Ring till Kristianstadsbyggen istället, här får du världens bästa bemötande av mig , hihi. Jisses, smacka i luren skulle jag aldrig göra ;-).

Anonym sa...

Håller med Bosse, kolla runt bland bostadsrätter istället!

MaryCaroline sa...

Men gud vad otrevligt! Även om hon tyckte så hade hon ingen rätt att säga så där. Personal kan inte säga vad som helst till potentiella kunder. Dessutom, även om det finns de som har mer köpoäng kan det ju vara så att de tackar nej till lägenheten i fråga. Då spelar det ingen roll att de har mer poäng. Man har alltid en chans! Men det är förståeligt att man efter det där inte har någon som helst lust att hyra av dem...